zondag 1 september 2013

'n Feestje, kleinkids halen de krant èn Lewis' hobby.

Donderdag regeerde ik wat verontwaardigd toen ik zag dat de meiden allebei een handvol
kort afgeplukte bloemetjes in hun hand hadden.
"Maar oma," was hun reactie: "We hebben een feestje, en daarvoor hebben we bloemetjes nodig!
En mogen we jouw knutselmand gebruiken, want we gaan slingers maken."
Wat kon ik daar tegenin brengen?
Niets, want bij een feestje horen toch bloemen?
Op mijn vraag of er dan iemand jarig was, was hun antwoord:
"Nee hoor! Gewoon..... een feestje.
Vrolijk zijn ze daarna aan de slag gegaan, onderwijl kibbelend:
(Vera, jij mag niet alle feesthoeden voor jezelf maken, hoor,
 maar ook eentje voor mama, want ik maak de slingers óók al.)
 Omdat bij een feestje eten hoort, heb ik voorgesteld
 dat de hele familie maar bij ons moest eten.
Op het laatste moment haalde ik nog taartversiersels te voorschijn.
Hier wisten de dametjes wel raad mee,
 de gehaktballen en aardappels werden er kunstig mee versierd.
Na het waterijsje, kregen we, nadat we hard moesten roepen van Lotte,
dat we een feestje wilden,
bloemetjes over onze hoofden gegooid.
Wat een gezelligheid!! Zo'n  feestje wil je toch het liefste elke dag??




   Een paar weken geleden, was ik bij iemand op bezoek en pakte ik de krant van de mat.
 Terwijl ik hem oppakte viel mijn oog op de voorpaginafoto.
En wie zag ik daar?
Mijn ogen wilden het bijna niet geloven,
       maar ik ontwaarde daar mijn oudste kleinzoon en toen ik nog eens keek, zijn broertje.
   Aan weerszijden van een "boer" op een oldtimer tractor,
                         waren ze regionieuws.                
Ik heb die dag De Telegraaf niet gelezen, maar ik neem aan
dat ze daar ook frontnews waren. :-)
 



           Lewis van bijna een jaar, heeft sinds een aantal weken,
   één grote hobby: trappen beklimmen.
     Met zo'n behendigheid en snelheid,
       dat je bijna hollend achter hem aan moet, als hij je ontglipt is.
               Want natuurlijk is het nog véél te eng, om hem alleen te laten gaan.
               Ook dat vond zijn grote broer, toen hij zag, dat Lewis
         rechtsomkeert wilde maken, toen hij goed en wel, boven was.
                  Met vereende krachten sleurde hij hem weer naar boven.


 
 
 


2 opmerkingen:

  1. Leuke foto's, voor die van je kleinkinderen, het traphappende snoetje :)
    Heb je mooi vastgelegd in de collage!

    Haha, neeeejj, over de vergiet krijg ik geen spijt :) Mooi is hij he.. je hebt soms gelukt bij de kringloop!

    Groetjes en fijne zondag

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat hebben jullie toch een mooi feestje gevierd met z,n allen. Een volgende keer wil ik er ook graag bij zijn. Die feestelijk versierde gehaktballen lijken mij verrukkelijk. En dat feestmutsje zou mij ook wel staan denken jullie ook niet ?
    Die kleine Lewis is me toch een klauteraar. Hij wordt later vast bergbeklimmer. Fijn dat hij z''n sterke broer heeft.
    De broertjes worden vast boertjes. (grapje)
    Wat een mooi feest om op de tractor te zitten en ook nog in de krant te komen.
    Jullie oma mag blij met jullie zijn en jullie ook met oma die zulke mooie foto's maakt en daarbij leuke verhaaltjes schrijft.
    Rin en An

    BeantwoordenVerwijderen