vrijdag 13 september 2013

Gefröbel met waardeloze materialen.

Dinsdag even gefröbeld met een doos.
(Het voorbeeld, om een doos om te toveren tot een garage, had ik eens gezien op Pinterest)
Terwijl ik ermee bezig was, had ik hele visioenen, dat Luca, die het liefste met auto's speelt, 
de garage helemaal te gek zou vinden
en waaauw en woooh zou roepen en spontaan oma een dikke knuffel zou geven.
Nietes!!
Ik koos helaas niet een goed moment uit,
want Luca had bezoek van Ranil.
't Ja, als er iemand is die super leuk met kinderen omgaat, dan is het Ranil wel.
Daar kunnen geen 100 oma's en 100 garages tegenop!
 Luca had amper aandacht voor de garage,
hij nam hem nog wel in ontvangst, maar stopte er gelijk speelgoed in
om met Ranil verjaardagje te spelen.
Maar dat was nog daar aan toe:
Zijn broertje van bijna een jaar, klom even later òp de garage,
die bijna bezweek onder het gewicht van deze kleine klauteraar.
Gelukkig had ik met het ander waardeloos materiaal meer succes.




Afgelopen maandag kreeg ik de gelegenheid
om niet-meer-gebruikte-kleding in een plastic zak aan de weg te zetten voor een goed doel.
Ik had nog een paar zakken staan en hevelde de inhoud over in de desbetreffende zak.
Laat ik nu weer op Interest gezien hebben, dat je met stroken 't shirts,
 leuke manden en zelfs kleden kunt haken.
Terwijl ik een oude, wollen trui van mijn lief in handen had, vroeg ik me af of ik van die warme trui ook iets kon haken, want mijn wederhelft had juist een paar dagen geleden geklaagd
 over de koude vloer in de huiskamer.
Hij opperde, dat we maar vloerverwarming moesten nemen èn vinyl.
Hoe durft :-)  hij, want hij weet, dat ik niet gecharmeerd ben van vinyl.
Driftig heb ik de schaar gepakt, stroken geknipt en met met haaknaald no 12,
 een kleedje met vasten gehaakt.
  `s Avonds zit mijn lief nu in zijn stoel
en zijn voeten genieten van de weldadige warmte van zijn oude wollen trui.
Vloerverwarming of vinyl?
Daar denkt mijn lief niet meer aan.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten