donderdag 1 augustus 2013

OOGST zonder beestjes

Bekijk de onderstaande foto maar eens goed.
Dit is het resultaat van mijn noeste moestuin- en slaapkamerkasarbeid.
Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad
voordat deze oogst tot stand kwam.
Wat ik eerder niet durfde vertellen, doe ik nu vrijelijk wel.
Waarom nu wel? En voorheen niet? Gewoon, omdat nu het gevaar geweken is.
Het gevaar bestond uit het feit, dat de kans bestond, dat mijn lievelingen 
voortijdig uit de slaapkamerkas geknikkerd zouden kunnen worden.
Deze lievelingetjes: paprika- en aubergineplanten vertoonden opvallend veel beestjes
 - ik neem aan, dat het luisjes waren- en hoewel ik elke ochtend, als mijn wederhelft de deur uit was,
 met een kwastje deze ongenode gastjes probeerde te verwijderen, lukte dit ten dele.
Gelukkig kwam de zomer met zelfs zijn tropische temperaturen
en konden mijn schatjes lekker buiten vertoeven, zodat de sproeier en de wind
deze gastjes verdreven. 


1 opmerking:

  1. mams, niet alleen de mooie groenten zijn je schatjes, maar ook je wederhelft die dit met liefde getolereerd heeft! =) Het ziet er super mooi uit, en geloof dat het alle (luisjes) de moeite waard was! Heb je al een leuk recept gevonden om iets met deze mooie groenten te maken?

    BeantwoordenVerwijderen