maandag 28 mei 2018

Heel veel beschuit met muisjes ;-)

Wat een pril geluk!! 
En dat bij ons in de achtertuin.
Niet één vogelhuisje is dit jaar bewoond, maar...
a l l e  drie !!!
Voordat we beseften, dat er zoveel vogelpaartjes
aan het broeden waren, 
waren de eerste koolmeesjes al groot
en vlogen uit.


Het groene huisje is weer in de verhuur. ;-)




Dit jaar PIMPELMEESJES. aan de muur van de bijkeuken.


Het grappige is, dat de pimpelmeesjes een enorme herrie maken,
 terwijl de koolmeesjes aan de schutting alleen hun keeltjes openen als pa of ma hen komt voederen.
 In leeftijd verschillen ze waarschijnlijk niet zoveel. 


Benieuwd wanneer ze uit zullen vliegen.
Ik heb pa en ma wel toegeroepen, dat het wel zo beleefd is,
 om ons een seintje te geven, als de kleintjes niet meer te houden zijn
 in hun warme vertrekjes.
Maar of ze er gehoor aan zullen geven?
Ik weet het niet.
Pa en ma vliegen op en aan.
Van de vroege ochtend, totdat het donker wordt.
Ongelooflijk, wat een toewijding.

Ik  zou ik het heerlijk vinden,
als mijn kroost het nest zou willen verlaten.
Ik stak de vlag uit!
 Eindelijk rust!



O, ja bijna mijn bloemetjes in de tuin vergeten.;-)


Van hosta tot roosjes


Gister op de namiddag verscheen Lewis (5) met zijn ma èn met bezem.
Hij kondigde aan, dat hij ook bij oma wilde vegen,
want dat had hij ook thuis gedaan.
Geweldig wat een aanbod,
dat sla je natuurlijk nooit af.




Na gedane arbeid is het natuurlijk goed rusten.
Maar dat niet alleen.
Lewis gaf aan, dat hij spaart voor (het behalen van) het rijbewijs.
't Ja daar kun je natuurlijk nooit vroeg genoeg mee beginnen.
Dus  werd deze harde werker beloond met een euro.
Je raadt al wat deze jonge man later wil worden?
AANVEGER ! ! !



Noot: De hele maand mei worden we verwend met zomerse temperaturen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten