vrijdag 14 maart 2014

Heerlijk lenteweer

Wat een heerlijk weekje.
Puur genieten van de warme lente zon.
In de achtertuin ben ik al heerlijk in de kürze Hose in de weer geweest.
Mijn groentebak is al zaai gereed gemaakt en de eerste 
raapsteeltjes komen al boven de grond.


Ranonkel 10 maart


                                                                     

       Hyacint 10 maart 

   
 Klimhortensia  8 maart



 Jammer genoeg krijgt de info die ik las over de tortelduif, gelijk.
  *  Maken een slordig, onstabiel nest. KLOPT!!
    Gevolg: het gehele nest, vaak met jonge tortels en al op de grond. 
 Zover is het gelukkig bij onze tortels niet gekomen, maar....
de twee eieren zijn wel foetsie.
Het nest is nu een paar dagen onbewoond,
 maar zo nu en dan komen de duifjes weer terug 
en proberen dan alle twee op het restje nest te gaan zitten.
Ik ben benieuwd, want de info luidt verder:
Kunnen wel vijf!! broedsels per jaar hebben.
Maar of deze "slimmeriken" dit redden?
Ik heb zo mijn twijfels...


Een van de twee neemt het er van.



 Ook al zo vroeg. Blauwe druifjes.



 Dit actieve, altijd op onderzoek uit, lief jongetje,
 verkiest het bunny flesje van de konijntjes Roos en Pluis, 
boven zijn eigen groen bekertje.



 Vorig jaar bloeide de forsythia op Kroningsdag.
Ongelooflijk! Nu ZEVEN weken eerder!!




1 opmerking:

  1. Ongelofelijk hè Tjits hoeveel eerder de natuur dit voorjaar is, we worden iedere dag hier weer door verrast!
    Als de vorst maar geen harde maatregelen meer gaat nemen, dat zou zo zonde zijn...
    Wat een bijzonder verhaal over de tortelduifjes.. ik ben benieuwd hoe dit verder gaat..

    Fijn weekend en lieve groetjes van de andere Tjits;)

    BeantwoordenVerwijderen