vrijdag 10 mei 2013

Update moestuin

Als wij, mijn lief en ik, 's avonds het bed induiken, en onze ogen dicht doen,
dan is het net alsof wij niet in onze slaapkamer vertoeven, maar in een tropische kas:
Vochtige warmte èn allerlei geuren van tomaat en komkommer prikkelen onze neus.
Sinds een poosje, heb ik mijn zaailingen een prachtig plekje
 voor de ramengalerij van onze slaapkamer gegeven
en met elke dag een scheut water en zon achter het glas,
doen ze hun best om ons te voorzien van dit vochtige klimaat.
Toen het mijn lief te gortig werd - hij verwarde de heerlijke tomaten geurtjes met vochtige aarde lucht -
was hij zo attent, geheel uit eigen beweging, om mijn aangeschafte plantenkastje in elkaar te zetten.
Tot ergernis vreugde ;-) van mijn lief, staan nu de grote potten in die nieuwe kas, maar de
kleinere exemplaren staan nog heerlijk te gedijen in onze slaapkamerkas.

                              Foto links boven: moestuinbak, met spinazie, radijsjes, sla en andijvie.
                         Het groene kastje met tomaat, komkommer en augurk.
                         Onder het plastic tunneltje, gedijen aardbeiplantjes prima.
                         De eerste bloemetjes bloeien al.
                              Foto links onder: Het eerste augurkje siert onze slaapkamer kas.
                              Bovenste foto rechts: vier weken geleden.
                              Onderste foto rechts: een week geleden. Op de voorgrond: paprika plantjes.


3 opmerkingen:

  1. ik ben jaloers op je slaapkamer!
    Ik vind het echt humor dat de plantjes het zo goed doen op de slaapkamer!
    liefs Lau

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou pa .. wat is je volgende taktiek om de plantjes uit je slaapkamer te krijgen ?
    liefs Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat is nog es fijn wakker worden, met de geur van komkommer! =)

    BeantwoordenVerwijderen