zaterdag 17 maart 2018

Uit het archief van 2017


Het volgende item is wel het leukste nieuws van heel 2017.
Bovendien 'l histore se repète.
Het schuurtje achter in onze tuin, werd weer een stal.
Ja heus, met zelfs nog een afzetting voor nog een viervoetig beest. 

Toen onze dochter Laura een jaar of twaalf was 
en stapeldol op paarden, werd het schuurtje omgebouwd tot stal 
en kwam Flash al poepend - wat ik al vreesde - ons terrein op.
Die passie voor pony's en paarden heeft ze niet geërfd van haar ouders,
maar wèl doorgegeven aan haar oudste dochter.
Zodoende zijn vanaf april bovengenoemde optrekjes bevolkt door 
FRANKY EN LOLLY.

Wat een feest! De dametjes weten al giechelend niet hoe ze Lolly moeten verwennen.


En dit is Franky, die samen met Lotte heel wat dressuur- en springprijzen in de wacht zal slepen.



Nu maart 2018, hebben de pony's al voor heel wat reuring gezorgd.
Vooral Lolly, de shetlander, breekt graag, als hij de kans krijgt, uit de wei.

Ook mijn lief en ik, mogen dit tweetal verzorgen als de familie op stap is.
Ik heb al weer veel overwonnen;  de pony's naar de wei brengen,
riemen van de vliegendeken onder Lolly's benen doorhalen.
Stallen uitmesten.
Ja, wat dat betreft, lijk ik niet op Laura, die mest liever stallen uit,
dan dat ze de stofzuiger hanteert.


Lotte, die afgelopen zaterdag de eerste prijs met springen in de wacht sleept,
brengt daarna de boefjes nog even naar de wei.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten