donderdag 21 januari 2016

Vera's tasjes.

Vera van zeven, kan haken.
Opeens had ze de slag te pakken en was ze niet meer te stoppen.
Regelmatig kwam ze langs om aan haar project te werken.
Het moest een tasje worden.

Het haakwerkje was nog niet eens voor de helft klaar, toen ze haar neefje van 5,
die een mooi tasje ook wel zag zitten, beloofde, ook eentje voor hem te maken.
Het broertje van 3, wilde ook niet achterblijven en wilde er ook eentje.
Vera, die haar populariteit zag stijgen, beloofde grif, dat numero 3 voor hem was.
Ook voor papa, mama, opa en oma, haar zus 
en tante Vivian zou ze een mooi exemplaar maken.
"En als alle tasjes klaar zijn," opperde ik, "dan kun je nog meer maken 
en ze op marktplaats zetten."
Dat was het ei van Columbus, Vera straalde
en haar zakelijke instinct kwam gelijk naar boven.
"Voor kleine tasjes vraag ik 5 euro en voor grote 7 euro."
Mocht ik in de toekomst weinig aan mijn blog doen, 
dan weten jullie dat ik al die tasjes aan het voeren ben. ;-)







Eind december zachte temperaturen,
maar begin januari ijspret.
Lees hier meer:



De eerste schoolweek in januari werd het noorden van Nederland 
verrast met een aantal dagen ijzel.
Door de gladheid gingen de scholen dicht 
en werd onze oprit en die van de buren gebruikt om rondjes 
op te schaatsen.
De koek en zopie "tent" deed goede zaken.





Afgelopen week sneeuw en lichte vorst.




Onze achtertuin.


Onze besneeuwde voortuin.







2 opmerkingen:

  1. Ahh wat leuk een tasje van oma en wat zal Vera hier blij mee zijn! Fleur is ook zo gek met haar tasje:)
    En je kleinkinderen begeven zich ook op glad ijs zie ik, heerlijk hè dat dat kon!
    Dank je voor je felicitatie Tjits!

    Ik wens je alvast een fijn weekend,
    liefs van de andere Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt winter en wat een lief tasje, helemaal mijn smaak!

    BeantwoordenVerwijderen