vrijdag 21 maart 2014

Ze broeden weer!!!

 Na anderhalve dag rustpauze zijn onze tortelduifjes weer terug op hun nest.
Zonet nam pa of ma Tortel, een vermoedelijke sanitaire pauze 
en kon ik op een krukje voor het raam,
via de ingezoomde lens van mijn camera het nest bekijken.
Maar....
geen eieren.

Ongelooflijk!
 Ze zitten toch niet 4 dagen voor noppes te broeden ????







Niet alleen voor ons zijraam speelt zich de wonderlijke wereld van het broedseizoen af.
Nee, ook het achterraam geeft blik op het vogelgeluk.
Een koolmeesje echtpaar broedt in het vogelhuisje tegen de bijkeuken en
 een houtduif paartje is druk bezig in een conifeer hun liefdesnestje te bouwen.
De conifeer zou dit voorjaar gekapt worden, maar natuurlijk wordt dit uitgesteld.



Een wandeling in onze omgeving leverde deze week
deze mooie plaatjes op.
















1 opmerking:

  1. Ha Tjits! Het liefdesnestje blijft voor spanning zorgen haha:))
    Schitterend hè zoals de natuur ons trakteert op zoveel moois, dit is toch genieten!
    Ja over 5 weken ga ik helemaal los met mijn camera, wat lief dat je daaraan denkt!

    Ik wens je een heel fijn weekend,
    lieve groetjes van de andere Tjits

    BeantwoordenVerwijderen