zaterdag 1 maart 2014

Lentebloemen in februari.

De laatste jaren is Nederland getrakteerd op een 
strenge winter, met zelfs in 2012 bijna een Elfstedentocht.
Maar...
dit jaar niets van dit alles. 
Integendeel. 
 In Den Bildt en Vlissingen is deze winter zelfs geen enkel graadje vorst gemeten.

Door de milde temperatuur, 
pakt de natuur nu al vroeg zijn schoonheid uit.
Tot mijn verbazing zag ik dat een paar takjes
 aan de forsythia en de ranonkel, al in bloei stonden. Ongekend!!!


Rododendron, (of tuin azalea?) winterjasmijn, hyacint en narcis.



Forsythia, blad van geranium, blauw druifje, blad van tulpen, en ranonkel



En GEKOCHTE VIOOLTJES konden niet ontbreken.




1 opmerking:

  1. Wat een groot verschil met vorig jaar hè Tjits!
    Tijdens mijn rondje tuin vanmorgen viel me dat ook weer op, vorig jaar kon ik alles de grond wel uitkijken,
    nu verbaas ik me erover hoe snel alles gaat. De hortensia's vormen al zoveel blad, daar houd ik mijn hart wel
    een beetje voor vast.. Maar het is wel genieten nu de lente zichtbaar dichterbij komt!

    Ik wens je een heel fijn weekend,
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen