dinsdag 6 augustus 2013

Staphorster Dagen.

                                                                   Staphorst promoot
                              op een drietal woensdagen in de zomervakantie hun dorp en laten zien
                                    dat ze een gezellig dorp zijn met een rijk folkloristisch verleden.
                                        De boerderijen zijn wel het meest opvallend met hun groen, blauw en wit,
                                           zo ook de klederdracht. Ongeveer 500 vrouwen,
                                bijna allemaal van de oudere generatie, dragen nog deze streekdracht.
                                                   Deze lieve kinderen op de foto, (met permissie)
                                           zijn door hun moeder voor deze gelegenheid
                                                    in de Staphorster klederdracht uitgedost.



                            Tassen en rokken worden nu gemaakt van de folklore stof van Staphorst.
                                      Woensdag 7 augustus is de laatste Staphortsterdag.
                                     Dus pak je kans en kom kijken naar de vele activiteiten.




1 opmerking:

  1. Hoi Tjits! Nog bedankt voor je reactie op mijn blogpost :)
    Je vroeg naar de Header, hoe ik die maak. Ik heb Photofiltre gedownload. Hierin maak ik de rij met foto's.
    En ik heb de tekst er zo ook ingezet, via Photofiltre. Gratis programma en niet moeilijk.

    Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel :) Ps. Kan jij wel bij Marleen de Romijn's Blog komen? (degene die de vraag stelde). Ze heeft n.l. google plus, en ik heb dit niet. Kan haar blognaam/ adres niet achterhalen. Groetjes! Miriam

    BeantwoordenVerwijderen