woensdag 14 augustus 2013

Drents kampioene???????????????

Zaterdag werd ik gebeld door mijn dochter, met de vraag
of ik zin had te kijken naar haar dressuur (M2) wedstrijd.
De vorige dag was ze in de voorselectie van de Drentse kampioenschappen geëindigd als derde.
Tuurlijk wilde ik komen kijken!
Laura vertelde er nog bij, dat ze geen kans had, om kampioene te worden, maar degene,
die nu als tweede geëindigd was, kon ze waarschijnlijk nog wel verslaan.
Helaas, zette Anton die dag, zijn kont tegen de krib en eindigde ze als zesde.
Toch ook nog een knappe prestatie!
Ik betrapte me erop, dat ik net zoals jaren geleden, als het even niet goed ging, 
als een struisvogel, mijn kop in het zand stak. 
In dit geval, mijn ogen dichtkneep.


Laura is geboren in ons gezin, als derde, na twee jongens.
Heerlijk een meisje!!! Maar als kind, was ze meer jongen, dan haar broers tezamen.
En dol op dieren, met name paarden.
Voordat ik het wist, stond er een pony bij ons achter in de tuin en reed ik met haar
naar springwedstrijden. Achteruit rijden met een paardentrailer, lukte niet, zodat als ik verkeerd reed,
op een boerenerf keerde, en mijn dochter op haar beurt hààr ogen dichtkneep en vertwijfeld riep:
"Waarom moet pa op zaterdag ook altijd werken?
Laura's oudste dochter heeft al haar dierengenen van haar geërfd
en gaat na de zomervakantie ook al op ponyrijles en wie weet, komt er later ook een eigen pony
en herhaalt zich de geschiedenis.
Deze keer dan iemand achter het stuur, die fluitend de auto met paardentrailer keert
en het jammer vindt, dat de wedstrijd weer afgelopen is.
  

1 opmerking:

  1. ik vond het erg leuk dat je mee was! helaas haddten we onze dag niet!
    En lotte heeft erg veel zin om op ponyrijles te gaan! over 2 wk kan ze w.s heen! En misschien kun je over een paar jaar Lotte aanmoedigen!
    liefs Lau
    p.s nu 2 pogingen om wat te schrijven! alleen die lieve Boris loopt steeds over het toetsenbord! als gevolg, alles weer weg!






























    BeantwoordenVerwijderen