woensdag 3 juli 2013

Slakkenjacht en oogst!

Vorig jaar, geloof het of niet, heb ik zeker meer dan 1500 slakken uit onze tuin gehaald,
 zodat ik mijn gezaaide plantjes en aardbeien
een beetje kon vrijwaren van die vraatzuchtige glibberige beestjes.
Dit jaar had ik zeker profijt van mijn ijverige nachtelijke strooptochten,
want ik had weinig vreterij aan mijn plantjes.
Totdat ik gister in mijn plantenkastje slakkensporen en gaten in de planten ontdekte.
Tijd voor actie!!!
Gisteravond om half 12, ik was net van plan te gaan slapen, 
herinnerde ik me aan mijn voorgenomen slakkenronde.
Help!!           
Toch maar de zaklantaarn gepakt en een plastic zakje.
En het resultaat???
Ik had het nooit verwacht, maar op een gegeven moment was ik zo fanatiek,
dat ik dacht, nu wil ik de 50ste ook nog vinden.
En die vond ik.............in mijn plantenkastje.
Gelukkig was het eentje met een huisje.



1 opmerking:

  1. Die aardbeitjes zijn ook zo lekker! Dat vinden wij, maar de slakken ook!

    BeantwoordenVerwijderen