zondag 2 juni 2013

Wat de maand mei nog meer te bieden had...

Halverwege de maand mei, hebben mijn lief en ik nog een dagje in Amsterdam vertoeft.
Omdat het niet echt spectaculair was, inclusief de foto's, wilde ik dit buiten beeld houden,
maar een mens kan veranderen, so do I. ;-)

 * Tulpen uit Amsterdam
* Nieuwe Kerk, waar onze koning op 30 april is ingehuldigd
* Standbeeld van Prinses Wilhelmina te paard
* Leuk trapje voor een grachtenpand
* Centraal station


 
Bezoek aan het Stedelijk museum.
(Bij het pas geopende Rijksmuseum was de rij te lang)

* Twee werken van Karel Appel
* Beeld moeder en kind
* Poster: "Ik en het dorp" van de veelzijdig kunstenaar Marc Chagall
Zijn eenvoudige, kinderlijke en heldere kleuren en niet realistische voorstellingen
hebben mijn interesse.

 
Verder moet ik eerlijk bekennen, was er voor mij althans, weinig interessants te zien.
Geef mij maar een intiem en gevarieerd museum,
zoals altijd nog mijn favoriet : De Fundatie, het Kasteel Nijenhuis bij Heino.
Daar passen de portretten in hun omgeving. Ook de beeldenuin is zeker een bezoek waard.
'k Ben benieuwd naar de gisteren geopende Fundatie in Zwolle. (door onze prinses Beatrix)

Niet tulpen uit Amsterdam, maar .......




Geen opmerkingen:

Een reactie posten