zondag 28 april 2013

Natuurpad voor Kids in Oud Avereest

De oudste kleinkids met hun ouders, kwamen vanmiddag gezellig langs,
zodat we voorstelden om met hen naar het natuurpad in Oud Avereest te gaan.



Na leuk gespeeld te hebben, en het bezoekerscentrum met een bezoek vereerd te hebben, maakten we nog een wandeling naar de Reest en het heide gebied.
Ondertussen werd ik goed geinformeerd door Ryan van 7, over allerlei bandensporen van tractoren en karren. Hij wist mij haarfijn te vertellen, dat het ene spoor van een John Deere was en het andere van een Claas. In de auto had hij al verteld, dat hij later boerenknecht wilde worden, geen boer, want dan kon hij niet op vakantie. Hij kocht later wel een boerderij en een koe, een hond en twee stukken land.
Het ene land wilde hij dan gebruiken voor grasland en het andere wilde hij inzaaien met mais, maar ook met bloemen. Op mijn vraag of ik dan bloemen mocht komen plukken, was het antwoord: Tuurlijk, maar niet alles. Op de terugweg in de auto, gaf hij aan dat hij voor een camera wilde sparen, want dan kon hij heel veel tractoren, grasland en bouwland op de foto zetten. Ook was hij, wat zijn beroep betreft,  ietsje van gedachten veranderd. Hij wilde toch maar boer worden, i.p.v. boerenknecht,
want hij vond het zielig om zijn beesten alleen te laten.
Als dat geen toewijding is!!!!
Kevin, die ik ook vroeg, wat hij later wilde worden, gaf aan, dat hij voor het beroep van zijn vader koos.
En dat verandert ook niet, wist hij met stelligheid te zeggen  ;-)


2 opmerkingen:

  1. Spaar alvast maar bloemenvazen, als je in de toekomst bloemen mag plukken op een paar hectare bouwland van je kleinzoon.;-)
    Groetjes Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had wel zere voeten oma!!
    Groetjes Kevin

    BeantwoordenVerwijderen